8 Haziran 2007

Istanbul Bilişim Kongresi

Dönemin başlarında hem bölümdaşım hem de Baldaşım olan Hande sayesinde dahil olduğum TBD Genç Topluluğu kapsamında TBD`nin düzenlediği Istanbul Bilişim Kongresi`nde perşembe günü görev aldım.

Amatör anlamda çekimler yapılmasına karar verildiği için kamera görevlileri isteniyordu, e tabi ki atladım ben de. Şansıma ana salon çıktı, ilk günkü seminerlerin benim açımdan en ilgi çekici olanları da ana salonda olunca hem görevimi yapmış oldum hem de seminerlere katılmış oldum.

İlk sunum hep adını duyduğum ama bir türlü seminerine katılamadığım Ahmet Demirelli`nin sunumuydu. Meğer o da Marmara Unv mezunuymuş, onun bitirdiği sıralarda bizim dikdörtgen şeklindeki mühendislik fakültemiz yapım aşamasındaymış, seminer öncesi muhabbet etme şansımız oldu da. Ajax, RSS, Mashup, CSS ve SOAP gibi Web 2.0 teknolojilerinden bahsetti.

2. sunumda "Web2.0 geliştirme ortamı olarak Netbeans" isimli sunum vardı, Netbeans`in değişik maharetlerini görmüş oldum.

3. sunum oldukça ilginçti. Yoğurt Teknolojiden(isim çok bomba :D ) Cemil Türün, Web Üzerinden Yeni Reklam Açılımları isimli teknik olmayan ama oldukça renkli bir sunum yaptı. Çoğu yeni teknoloji reklam kampanyalarının onların elinden çıktığından, birçok firmanın TV`ye reklam vermenin mantıksılığını fark ederek olayı internete kaydırmak istediklerinden, internetteki reklamların firmalar için bariz üstünlüğünden bahsetti.

4. sunum M. Nuri Çankaya`nın sunumuydu. Daha önceden(2003 yılında KTU`de) seminerine katılmış bulunduğum için başıma gelecekleri önceden kestirmiş ve ne yapacağımı kara kara düşünürken M$ hayranı ve başka bir salonda görevli bir arkadaşın teklifi üzerine görev değişimi yaptık. Benim gittiğim salondaki sunum benim açımdan çok zevksizdi, konu test süreçleriydi, henüz kurumsal uygulamalara geçememiş ve test uzmanı ya da proje yöneticiliği gibi kavramlara oldukça uzak olduğum için heralde. Değiştiğime pişman oldum ama konu zevksiz geldiği için değil, Nuri Çankaya`nın sunum yaptığı vistanın çöküşüyle gelen eğlenceyi kaçırdığım için. Neyse ki kayıtları var, bir ara izler gülerim artık.

Yarın kongrenin son günü, görevli veya sadece katılımcı olarak katılmayı planlıyorum, güzel seminerler de var, beklerim.

Hiç yorum yok: