20 Haziran 2007

Ohh be

Sonunda sınavlarımdan uzun bir süreliğine kurtuldum. Tam istediğim gibi olmadı gerçi, hele şu opres(operations research) denen meretten bir kurtulsam dünyalar benimdir hesabı, sinyal sisteme dönecek yoksa bu gidişle. Neyse sonuç olarak bir yıl daha bitti, bu da ayri bir konuda bana kapak olsun.

Opres deyince aklıma bugün beni epey güldüren bir hadise geldi aklıma. Öncelikle şunu söylemem lazım tabi, dersin asıl sahipleri olan endüstiriciler bu derse "or"(oar diye okuyalım lütfen), biz bilgisayarcılar ise inatla "opres" diyoruz. Göztepe yerleşkesini bilenler bilir merkez fotokopici diye bir hadise var, yemekhanenin dibinde olduğu için öğretim görevlilerinin gözdesi. E biz de alıştık notları hep oraya bırakıp ordan alıyoruz. Notlar dersin, bölümün, sınıfın ya da hocanın adı yazılarak arşivleniyor(heyt bea). Bugün sınav öncesi çalışırken bir arkadaşın ders notlarının fotokopisini gördüm, üstüne de fotokopici eleman kendince not almış "oval notları" diye, koptum ayaküstü. Bütün endüstiricilere sesleniyorum, demek ki neymiş, oar değil opres demek lazımmış.

Haftasonu 2 ay süre biçilen robot savaşı simülasyonu projemiz Voad`ı, haftasonundaki üstün gayretimiz(ve orti Adem`in dehası) sonucu yaklaşık 3 günde bitirdik sayılır. Bunun hakkında daha detaylı bir yazı yazacağım ama unutmadan beni koparan 2. hadiseyi paylaşmak istedim. Bizim orti ile kodluyoruz, bir ara bir şeyleri hallettik biraz rahatladık nete girelim dedik, orti`nin adres çubuğuna bir şeyler yazıp CTRL+Tab(çoğu ide'de kod tamamlama)'a basaraktan adresi tamamlatmaya çalışması ile boyut değiştirdik.

2-3 robot daha yazalım şöyle radar kontrol edip, mayın bırakanından da software engineering projesi de böylece sonlanmış olsun.

Hiç yorum yok: