25 Haziran 2006

Yaz Geldi, Staj, NBA, Dünya Kupası

Uzuuunca bir aradan sonra sonunda kendime geldim ve yaza dair ilk girdimi yapıyorum.

Sonunda finaller bitti ve yaz geldi. Birkaç gün oturup dinleneceğime ben ne yaptım? Direk staja başladım. Çok aptalca bir seçim ama bu yaz kısa bir yaz olacağı için sanırım buna mecburdum. Stajımı validenin sayesinde Türk Telekom`da yapıyorum. Unix bir makineye(Cidden Unix, gittim yerinde gördüm, tonla harddiski olan çamaşır makinesi gibi bir alet) bağlanaraktan Oracle ile uğraşıyorum. Database olayı en tiksindiğim hadisedir heralde ama işte script falan belki dedik gittik staja. Velhasıl tahmin ettiğim üzere büyük şirkette staj yapmak büyük bir hata. Sistem çoktan kurulmuş, size yapacak en ufak bir şey bile veremiyorlar. Şu an yaptığım tek şey oracle`in verdiği kullanıcı kitabından bir şeyler okuyup denemek. İlerleyen günlerde daha etkili olurum inş. Stajımın tek güzel yanı eve 5 dk mesafedeyim ve çok rahatım. Şu staj boş geçmesin diye elimden geleni yaptım ama hiçbir yerden kabul alamadım ki :( . Ha bir de java ile web programlama yapan bir firma çağıra çağıra stajın ilk günü beni görüşmeye çağırdı, e gidemedim tabi ki.

Yaz aylarının klasik hadisesi, dostlarından ayrı düşme, yine tekerrür etti tabi ki. Incik 10 günlüğüne tatile gitti, c+ Savaş New York`taki insanlara programlama öğretmeye gitti, Adaşım ise New Jersey`e eğlence parklarını fethetmeye gitti. Hepsi gittikleri yerlerde bol bol eğlenirler umarım. Bu yaz iyi değerlendirilmesi gereken bir yaz benim için, her tür etkinliğe katılıp her anı doldurmak yine ortak amacım.Hafta sonlarında tam randımanla, hafta içindeyse akşamları elimden geldiğince yapmak istediklerimi(Rails öğrenmek, Istanbul ve çevresini gezmek, bisiklet, basketbol, karting...) yapmaya çalışacağım.

Bu arada yaz ayları dostluklar konusunda hep olumsuz etki yaratmıyor, eski dostlukları tekrar canlandırabiliyor, bkz. Goethe grubu. Bu aralar mail grubunda bir canlılık var, herkeste "hadi bir şeyler yapalım, birbirimizi görelim" edası hakim gibi ya hayırlısı.

Miami Heats NBA şampiyonu oldu. Başta Josh olmak üzere birçok nba-sever nba`in yeni bir şampiyon kazanmasından cok mutlu olmuştur heralde. Dallas taraftarı olmama rağmen ben de çok sevindim. Final oynamasını en çok istediğim 2 takım final oynadı, belki benim Dallas kazanamadı ama en azından şampiyonluk yabancıya gitmedi :)

Dolar-Euro aldı başını yürüyor, IMKB aldı başını düşüyor, sonumuz hayırlı olur inş. Tam borsada 3-5 bir şeyler kazandık ki 45binlerden 33binlere çakıldık. "Ben bu rte ve yandaşlarının..." diyerek girişmek geliyor içimden ama yeri değil.

Dünya kupası tam gaz devam ediyor. Finaller ve stajın ilk hafta yorgunluğu nedeniyle çok ilgi gösteremesem de elimden geldiğince özetlerden de olsa takip ediyorum hadiseyi. Izleyebildiğim takımlar arasında en çok Arjantin`in oyunu hoşuma gitti, deli pas yapıyorlar, aynı benim fifa yıllarım gibi :) İlk tur maçlarını gayet güzel geçtiler ama dün gece Meksika` yı ancak uzatmada attıkları golle geçebildiler. Çoğu kişi Arjantin-Brezilya finalini bekliyor. Umarım Brezilya önceden elenir, en olmadı finalde farkli yenilsin. Beddualarım seninle Brezilya :p

Buyuk bir heves duyduğum ve bu sefer olacak dediğim interrail hadisesi yine başka baharlara kaldı.

Hiç yorum yok: