20 Aralık 2007

Canon Pixma ip1800 Linux Sürücüsü(Driver)


Geçen haftalarda sonunda kendimi gerekli olduğuna ikna edip çok da fazla araştırmadan ve hatta neredeyse sırf tipi hoşuma gittiği için canon pixma ip1800 yazıcıdan aldım.

Alır almaz bir hareretle açtım ve kurmaya başladım. Daha bismillah kartuşları takamadım. Bırak kartuş kullanmayı yazıcılara elimi sürmüşlüğüm yoktu o güne kadar. İşin garip yanı aletin kapağını kaldırıyorsun inanılmaz sade bir yapı, gel gör ki resimde gösterilen kartuş takılacak yer makinede yok. Bu saf anımı atlattıktan sonra kartuş takılan nanenin hareketli olduğunu ve aletin en sağında kaldığını görüyorum. Makineyi kapatıp açınca düzeliyor, tık diye takıp ubuntuma(7.04 feisty. 7.10daki denememi de eklerim yakında) ışınlanıyorum ve büyük bir hevesle ilk deneme ama sonuç hüsran. Tomarla yazıcı var listede benimki yok. Hemen hz. Google'a soruyorum bir yandan, bir yandan da Canon'un kendi sitesindeki sürücülere bakıyorum, ne harikadır ki linux sürücüleri var :) Ama sonra Google'dan ulaştığım bu sayfa derdime derman oluyor 2 tıkla. Canon'un dağıttığı rpm paketlerinden 2 tane deb paketi oluşturmuş eleman, indirip 2 apt komutuyla kuruyorum veeee yazıcım canavar gibi sesler çıkararaktan sayfaları çatır çatır basmaya başlıyor.

Alt tarafı aynı sorunu yaşayan olursa yardımcı olsun diye yazdığım bir yazı ancak bu kadar uzatılabilirdi, kendimi tebrik ediyorum...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bende seni tebrik ediorum senin yasadığın sorun benim derdime derman oldu çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

bende canon ip1800 aldım tıkır tıkır çalışıyodu ama sonradan kartışu bitti kartuşunu dolturttum kartuşu taktım ama işte kartuşunuz takılı değil kaç kez kontrol ettim ama sürekli aynı sorun ne yapmalıyım lütfen derdime derman buulamıyorum