1 Haziran 2006

Google Notebook



Bu girdide benim gibi hafıza sorunu yaşayanlar için harika bir tavsiyede bulunacağım: GoogleNotebook . Tabiki hizmet yine google`dan, "google is godlike" diyenleri duyar gibiyim. Ben de bu aralar aynı şekilde düşünüyorum ancak yapım itibariyle (Tekele HAYIRRR! Bkz. Linux, Bkz Açık kaynak, Bkz ben) hafif hafif durumdan rahatsızlık duymaya başladım bile. Firefox`ta arama motoru olarak google yerine altavista ya da yahoo seçerken buluyorum kendimi ara sıra sırf adillik olsun diye. Neyse asıl konuya yani GoogleNotebook teknolojisine, ne işe yaradığına ve nasıl ulaşacağımıza değinelim biraz da.

Kendi sitesinden bol bol bilgi alabilir ve firefox eklentisini de yine kendi sitesinden indirebilirsiniz. Ama ben ufak bir benzetme yapayım bir fikir edinmeniz açısından. Hadise del.icio.us ye benziyor ama tabi bariz bir farkı var. Beğendiğiniz sitenin sadece adresini değil yazılarıyla resimleriyle istediğiniz kadarlık bölümünü not olarak alabiliyorsunuz.

Eğer siz de benim gibi her gün onlarca site ile karşılaşıp beğendiğiniz kısımlarını hızlıca not almak isteyenlerdenseniz (belki biraz da unutkansanız) vazgeçemeyeceğiniz bir google teknolojisi.

Hiç yorum yok: