19 Mart 2006

XGL+Linux......Daha Ötesi Yok

İlk olarak Bilgi Üniversitesi`ndeki Açık Günler`de gördüğümden beri tek derdim olmuştu XGL.Hemen o gün eve gelir gelmez dizustundeki ubuntuda denemelerde bulunmuştum ancak sonuç hüsrandı,hatta dağılan sistemi toplamak ayrı dertti.Sonra ubuntu dapper drake`in live-cd`sini amd64 makinemde deneyeyim bakayim bir de dedim ve denedim.Ancak yine olmamıştı.Sonunda livecd ya da eski ubutumun üzerinde bu işin olmayacağını anlayıp birkaç gün önce dapper drake kurdum.İlk denemler yine başarısızdı,ancak konu hakkında bulduğum 3. belge beni sonuca götürdü.XGL karşımdaydı sonunda.
Bilgisayar kullanmaya başladığımdan beri yaşadığım en ilginç 4. olay denebilir sanırım buna.İlki bilgisayar ile ilk tanışmam olan c64`ün mavi ekranını görmem ile olmuştu. 2.`si Need for Speed in demosunu gördüğüm andı(modern anlamdaki ilk oyunumdu o bakimdan). 3.`sü C ile ekrana "Merhaba C" yazdığım andı. Ve 4.`sü de XGL in çalıştığı an oldu.
Harika bir şey , anlatmak yerine en iyisi bir video göstermek sanırım . Vaktiniz varsa sonuna kadar izleyin derim , 11 dk sürüyor , özellikle en son kısımda hareketli arkaplanlar gösteriyor ki yeme de yanında yat.
Bu güzelliği sağlayan açık kaynak kod dünyasına,Linux `e ve Novell`e çok teşekkür ederim.Micro$oft Windows XP kullanıcılarına da burdan selamlarımı gönderirim,vistaya kadar beklemeniz lazım ki vista XGL in 5`te 1 `ini yapabilirse kendinizi şanslı sayın .)
Video

Hiç yorum yok: