10 Ekim 2008

VirtualBox - Host Interface ve Screen

Bu virtualbox pek şekilli bir şey. Ne zamandır kurmaya üşendiğim dağıtımları virtualbox içersine koyup bir güzel hevesimi almış oluyordum. Bugün bir değişiklik yapayım dedim ve "misafir" makineye uzak masaüstü bağlantısı yapayım dedim. Misafir makine internete nat kullanarak sorunsuz bağlanıyordu ancak nat uzak masaüstü bağlantısı gibi bazı hedelere izin vermiyormuş. Aşmanın yolu ise çok kolaymış ve kendi belgesinden ulaşılabiliyormuş ama yine de anlatalım ne kadar kolay olduğunu göstermek için:
  1. Önce misafirin ağ bağlantısı ile ana makinenin ağ bağlantısını köprülemek için gerekli paketleri kuruyoruz: sudo apt-get install bridge-utils
  2. Ardından /etc/network/interfaces 'in altına aşağıdaki satırları ekliyoruz köprülemeyi yapabilmek için: auto br0
    iface br0 inet dhcp
    bridge_ports eth0
  3. Değişen network ayarlarının etkin olması için: sudo /etc/init.d/networking restart
  4. Virtualbox'ın sağlamış olduğu araç kullanılır: sudo VBoxAddIF vbox0 ana_makinedeki_kullanıcı_adı br0
  5. VirtualBox ekranından misafir makinenin ağ ayarlarında "host interface" seçilir ve interface name'e "vbox0" yazılır
Hepsi bu :) Artik misafir makineniz ana makinenizin bağlı olduğu ağda bağımsız bir makine gibi hareket edebilir...

Bugün öğrendiğim bir başka şey ise pek bir hoşuma gitti. Keşke insanların linuxteki sorunlarını msn'den konuşarak çözmeye çalışırken bilseymişim bunları(O zamanlar klasik anlamdaki ssh'ı biliyordum ama neden kullanmıyordum onu bilemiyorum). Senaryo şu şekilde: Diyelim ki bir arkadaşınızın bir sorunu var ve çözmenizi istiyor ama aynı anda ne yaptığınızı da görmek istiyor ve diyelim ki bu arkadaş hemen yanıbaşınızda değil. Yapılacak şey gayet basitmiş:
  • Önce arkadaşın makinesine bağlanılır: ssh hede@192.168.3.xy
  • Artık gencin makinesindeyiz :) Ardından sihirli komut#1: screen -S foo
  • Şimdi sıra gençte. Kendi makinesinde vereceği sihirli komut#2: screen -x foo
  • Artık kendi ekranınızda ne yazarsanız aynı anda gencin ekranında da gözükecektir. Yazdığınız komutların gencin makinesinde işletildiğini hatırlatmaya gerek yok sanırım ;)
Bu linux dünyasındaki insanların neden kilo aldıklarını anlamak pek de zor değil gibi, yardımını bile oturduğu yerden yapıyor.
kaynak

2 yorum:

FirsTiger dedi ki...

Ortak müsait bi zamanda şu ikinci prosedürü deneyelim. Merak ettim valla. Gerçi bi seminerde adamın biri bi ağa girmeyi deneyip yapmıştı buna benzer bi işi ama bende denemiş olayım :) Ha bide Virtualbox ücretsiz olmasına rağmen güzel işler yapıyo hakikatten. Ben de taşınabilir hd de taşıyorum işletim sistemlerini virtulbox sayesinde. Ama Virtual PC daha orjinal şeyler yapmış ortak. O an kulandığın os ile virtual os arasında sürükle bırak gibi.

volkan dedi ki...

Deneriz ortak, linuxten bağlandığın bir gün haber et sen bana yeter.

Virtual Pc demiş ki; Virtual PC 2007 runs on: Windows XP Professional, Windows XP Tablet PC, Windows Server 2003, Windows Vista Business, Windows Vista Enterprise, and Windows Vista Ultimatea

İsterse takla atsın, gerisi boş ortak ;) Bir de daha çok masaüstü yöneticisi olmayan sunucuları sanallaştırarak kullandığım için sürükle bırak pek elzem değil benim için