26 Şubat 2006

Özgür Yazılım ve Açık Kaynak Günleri

2 günlük seminerler dizisi ardından işte burdayım.Aklımda kalanlara gelince:
-Öncelikle katılım sanki geçen yıla göre daha azdı (bana öyle gelmiş de olabilir)
-Bu yılın en önemli yabancı konuğu Ian Murdock idi , sunumu beni baysa da gerçek anlamda linux kullanmaya debian ile başladığım ve birçok şeyi onunla öğrendiğim ve pardus ya da ubuntu olmasa tek geçeceğim bir dağıtımın kurucusunu görmek benim için harikaydı.
-Pardus ekibi bu yıl bir ürün sahibi olmanın haklı gururu içindeydi.Gayet eğlenceli bir sunum yaptılar.
-Merakla beklediğim , yaptığı işlerden dolayı takdir ettiğim pinguar`ı da görme şansım oldu.
-Pardus geliştiricilerinden birini okula getirme çabamız ise malesef olumsuz sonuçlandı.Keşke A.Murat Eren ile konuşsaydım.
-Adını sanını duyduğum tonla insani görmek,dinlemek hatta yan yana oturmak , soru sormak çok ilginçti her sene olduğu gibi.Ah bir de muhabbet edebilseydim keşke onlarla.
-Çok değerli bir insan olarak gördüğüm(hala da benim için öyle yanlış anlaşılmasın) Enver Altın`ın MONO`yu (.NET değil :) ) Java ya tercih etmesi benim gibi java ağırlıklı bir okulda(.NET agırlıklı olmasından iyidir tabi) okuyan bir insan için yıkım oldu tabi.Java`nin çok bile yaşadığından ve eksik gördüğü yanlarından bahsetti.Multiple inheritance olmamasi gibi mesela.Canı sağ olsun :)
-Bizim bölümden sağ olsunlar Osman , Erol ve Ahmet de geldiler ilk gün.Gerçi fazla dayanamadılar ama olsun .

Bu da böyle bitti , seneye görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: