17 Ekim 2005

Taksim`de Sosyal Yardım Mağazası..

Böyle bir şeyden benim haberim yoktu,gezegenlinux`te gördüm.

Taksim'de, meydandan tünele doğru giderken Galatasaray Lisesi'ne gelmeden önce sol tarafta kalan Istavrit Kitabevi'nin hemen yanında bir mağaza var. Sosyal Yardım Mağazası. İsmi kendisine bu kadar yakışan bir mağaza daha görmedim ben daha evvel.

Kaymakamlığın verdiği bir hizmet bu. Çok basit şekilde ne yaptıklarından bahsetmek istiyorum: Bu mağaza sarı kimlikler hazırlıyor, bunu muhtarlıklara dağıtıyor, muhtarlar maddi durumu kötü olan ailelere bu kimliklerden veriyorlar, bu aileler bu kimliklerle bu mağazaya gelerek her altı ayda bir altı parçaya kadar alışveriş yapabiliyorlar. Herhangi bir ücret ödemeden. Ürün yelpazesinde kırtasiye eşyaları ve giyecekler var, fakat kitap, oyuncak ya da aklınıza gelen benzeri yardım malzemeleri ile gittiğinizde onları da teşekkürlerini sunarak alıyorlar.

İnsanlar bu mağazaya giderek giyecek, kırtasiye malzemesi bırakıyorlar ve bunları alacak durumu olmayan insanlar da onların bıraktıkları eşyalardan ihtiyaçları olanı alıyorlar; son derece basit ve çalışan bir yöntem. Kış aylarının yaklaştığı şu günlerde evinizde yıllardır giymediğiniz ve öylece duran kazakları, montları, pantolonları bir düşünün. Onlara gerçekten ihtiyacı olan insanlara ulaşmanız çok kolay.

Biz bu gün o insanlara ulaşmanın ne kadar kolay olduğunu gördük. Aşağıdaki fotoğraflarda gördüğünüz torbaların içini dolduran eşyaları ihtiyacı olanlara ulaştırılması için çalışan bu mağazanın merdivenlerini çıkarken, ordan daha önce getirilmiş eşyalarla inen öğrenci kıyafetli kızları, yaşlı teyzeleri gördüm. İtiraf etmeliyim ki o ana dek kadar yaptığım şeyin ne olduğunu tam olarak anlayamamıştım.


        Beyoğlu Kaymakamlığı
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma
Vakfı Başkanlığı
Sosyal Yardım Mağazası

Kuloğlu Mah, İstiklal Caddesi, No: 235
Beyoğlu, İstanbul.

Mağaza : (212) 251 83 44

Vakıf : (212) 292 48 34

Blog`un aslı

Hiç yorum yok: